Близо 23 млн. билета са издадени през електронната система на БДЖ

25.02.2022 | 12:40
по статията работи: econ.bg
Централизираната система за издаване и резервация на билети в реално време на „БДЖ Пътнически превози“ ЕООД отчете близо 23 млн. билета, а общият брой на генерираните абонаментни карти достигна 465 000
Близо 23 млн. билета са издадени през електронната система на БДЖ
Снимка: под лиценза на creative commons

Централизираната система за издаване и резервация на билети в реално време на „БДЖ Пътнически превози“ ЕООД отчете близо 23 млн. билета, а общият брой на генерираните абонаментни карти достигна 465 000. Платформата беше разработена от „Информационно обслужване“ АД и пусната в експлоатация през декември 2017 г., и покрива напълно бизнес нуждите превозвача по вътрешното билетоиздаване на България. Системата е внедрена в 99 гари и бюра в страната и обхваща всички ЖП маршрути и над 600 влака.

Клиентите на националния ЖП превозвач активно използват и разработената функционалност за онлайн купуване билети. До този момент през сайта https://bileti.bdz.bg са продадени общо над 140 000 билета, като само за 2021 г. са отчетени над 82 000 онлайн продажби. Системата позволява закупуване на билет по всяко време на денонощието, от всяка точка на света, като се предоставя възможност за избор на седящо или спално място чрез схема за всеки влак. 

„Внедряването на централизираната система за продажба на билети значително подобри качеството на услугите по резервиране и закупуване на билети, работата на служителите на националния превозвач и намали злоупотребите“, каза изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ АД Ивайло Филипов. По думите му чрез платформата  се постига по-добро управление и мониторинг на продажбите и движението на влаковете, а също така и проследяване на запълването на местата във вагоните. Тя замести старата система за билетоиздаване, която се използваше от националния железопътен превозвач и беше базирана на MS DOS, без никаква свързаност на касите.

„Информационно обслужване“ АД допълнително реализира и интеграция на автоматично въвеждане в реално време на данните от графика за движение на влаковете. Това улеснява и подобрява значително работата на системата и елиминира необходимостта от ръчно въвеждане.

Разработена е и функционалност, която позволява билетоиздаване директно във влака от кондуктора. Чрез нея всички пътници, които се качват от ЖП гари и спирки без каса, могат да закупят своя билет на място във влак. Издаването ще се извършва чрез мобилно устройство, което е свързано чрез мобилна мрежа със централния сървър и мобилен принтер. Предстои новата функционалност да бъде сертифицирана от Българския институт по метеорология и Национална агенция по приходите. В момента през мобилните устройства кондукторите валидират редовността на билетите. До сега през наличните мобилни устройства (PDA) са валидирани над 750 000 билета.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...