Почина дългогодишният шеф на Фолксваген Фердинанд Пиех

27.08.2019 | 10:50
по статията работи: econ.bg
Пиех беше изпълнителен директор между 1993 и 2002 г., както и патриарх на фамилията, която управлява базирания във Волфсбург автомобилен концерн
Почина дългогодишният шеф на Фолксваген Фердинанд Пиех
Снимка: под лиценза на creative commons

Почина дългогодишният шеф на Фолксваген Фердинанд Пиех, пише Дойче веле.

Пиех беше изпълнителен директор между 1993 и 2002 г., както и патриарх на фамилията, която управлява базирания във Волфсбург автомобилен концерн.

82-годишният Пиех колабирал в ресторант в град Розенхайм, пред очите на съпругата си Урсула. Той бил откаран в болница от линейка, където починал. Причината за смъртта все още не е известна.

Под управлението на Фердинанд Пиех Фолксваген се превърна от регионален производител в глобален автомобилен конгломерат. Неговата визия за компанията се счита за основната причина Фолксваген да стане най-големия производител на автомобили в Европа.

След като напуска поста изпълнителен директор, Фердинанд Пиех стана председател на борда на директорите, на която позиция се задържа до 2015 г. След яростна борба за власт с тогавашния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, Пиех се оттегли от управленските постове във Фолксваген.

Шест месеца след това, Винтеркорн беше принуден да подаде оставка, заради избухването на големия скандал с фалшифицираните тестове на изпусканите вредни емисии от автомобилите на концерна. След като се оттегли от Фолксваген, Фердинанд Пиех продаде голяма част от дяловете си в компанията.

Това не отслаби влиянието на семейството му, защото акциите бяха купени от брат му, Ханс Мишел. Пиех запази 14,7 процента от собствеността на Порше. Тези дялове струват около 1,1 милиарда евро на борсата.

Фердинанд Пиех стои в основата на два от легендарните модели в автомобилния спорт. През 1969 г. той обявява пистовия модел Порше 917, най-бързата кола, произвеждана в Германия. Този модел печели 24-те часа на Льо Ман през 1970 и 1971 г.

Наследниците на 917, Порше 936, 956 и 962 също печелят известното състезание, но това става, след като Фердинанд Пиех се е скарал с братовчед си Фердинанд Порше и не участва в проектите.

Пиех стои и зад феноменалния успех на Ауди Куатро в Световния рали шампионат.

Това е първият модел със задвижване на четирите колела, който влиза в света на ралитата през 80-те. Оттогава това се превръща в печелившата формула за всички производители.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...