Starbucks ще партнира с AB InBev в производството на чай

03.06.2016 | 12:20
по статията работи: Даниел Василев
Те ще разработят бранда Teavana, който през 2015 г. генерира продажби от 1 млрд. долара
Starbucks ще партнира с AB InBev в производството на чай
Снимка: Архив

Веригата Starbucks обяви, че ще партнира с пивоварния гигант Anheuser-Busch InBev в неочаквана сфера – производството на готов за консумация чай, предаде Business Insider. Брандът, който ще започнат да произвеждат двете компании, ще се казва Teavana и ще дебютира на пазара в САЩ през първата половина на следващата година, като новите продукти ще бъдат дистрибутирани в търговската мрежа на Starbucks, която се състои от около 300 000 магазина.

Когато придобихме Teavana през 2012 г. ние видяхме уникална възможност да направим с чая това, което в Starbucks направихме с кафето и да разширим бранда Teavana с множество потребителски изживявания и продукти“, посочи главният изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц в изявление. „Развълнувани сме, че ще работим с Anheuser-Busch и че ще отключим пазара на готов за консумация чай, както и че търсенето на бранда Teavana ще продължи да нараства“, изтъкна още той.

През изминалата година Starbucks продаде напитки Teavana на стойност повече от 1 милиард долара в САЩ, което е ръст на годишна основа от 11%. Понастоящем бизнесът с продажба на готов за консумация чай генерира още по-високи продажби – от около 1,1 милиарда долара, като това е един от бързо растящите сегменти на пазара на чай, чиято стойност е около 125 милиарда долара годишно.

Знаем, че... има голямо търсене за този продукт“, коментира Шулц по време на пресконференция. Според Starbucks популярността на чая сред младите потребители, особено на премиум и студения чай, създава огромна възможност за растеж в този отрасъл, която надхвърля тази в сферата на кафето. На подобно мнение са и от Anheuser-Busch, които имат значително по-голям опит в производството на бира, отколкото в това на чай. „Виждаме невероятно възможност на пазара на чай когато се загледаме в него на глобално равнище и най-вече в САЩ“, коментира главният изъплнителен директор на AB InBev Карлос Брито.

Колегата му от Starbucks посочи, че брандовете чай ще бъдат подобни на готовото за консумация фрапучино на компанията, което се произвежда в партньорство с Pepsi от 1996 г. насам. Бизнесът с готови за консумация кафета на двете компании генерира продажби на стойност 1,5 милиарда долара годишно в САЩ, като Шулц смята, че успехът на Teavana може да се представи още по-добре от продажбите на кафе. „Просто си го представете така – в нашите обекти милиони потребители ежедневно имат възможността да се запознаят с бранда Teavana и да го опитат“, изтъкна той.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...