Борисов: Спокоен съм. До 2012 г. метрото ще се движи до "Черни връх"

09.12.2009 | 10:32
по статията работи:
Снощи премиерът прие машината, с която ще бъде прокопан тунелът на метрото през центъра на града. С нея на ден ще се прокопават около 9 м
Борисов: Спокоен съм. До 2012 г. метрото ще се движи до "Черни връх"

След видяното в завода в Шванау в Германия съм спокоен, че от 2012 г. метрото в София ще се движи от Централна гара и "Надежда до бул. "Черни връх". Това заяви премиерът Бойко Борисов при приемането на машината, с която ще бъде прокопан тунелът на софийското метрото през централната част на града.

Символичното предаването на огромното съоръжение с тегло над 1600 т. се състоя на церемония в производствената база на фирма "Херенкнехт". На нея присъстваха министърът на финансите на провинция Баден-Вюртемберг Вили Щехеле, който е и съпредседател на смесената комисия "България - Баден-Вюртемберг", вицепремиерът Цветан Цветанов, изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев и президентът на фирма "Доуш иншаат" Гьонюл Талу, която е изпълнител на разширението на метрото.

С машината ще бъде изграден тунелът от втория диаметър на метрото между пътен възел "Надежда" и кръстовището на бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий". Той се финансира по ОП „Транспорт" чрез Европейския фонд за регионално развитие.

На 2 април догодина започваме работата с нея и през 2011 г. тунелът ще е готов, а на следващата година по план и метростанциите ще са завършени, каза премиерът Борисов. След като видях всичко и я тествахме как работи, съм спокоен за обещанието си, че през 2012 г. хората ще се возят с метро до "Черни връх", допълни той.

Произведеното в Шванау съоръжение е най-безопасната технология за прокарване на тунели в света. То е поръчано от изпълнителя на участъка и е изработено специално за условията на метрото в София, обясни изпълнителният директор на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев. С машината на ден ще се прокопават около 9 м и ще се извозват около 1000 куб. м или 50 камиона изкопен материал. Ще се работи при напрекъснат 24-часов режим на 3 смени и 7 дни в седмицата. В една смяна ще бъдат заети 35 човека, от които 25 в тунела и 10 отвън, посочи той.

Машината с дължина 85 м ще бъде транспортирана у нас по р. Дунав до Белене, а до София ще бъде доставена на платформи, пише правителствената информационна служба.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 13.05   1327 г. – Подписан е Черноменският договор между Втората българска държава и Византийската империя от Михаил Шишман и Андроник III. 1346 г. – Йоан VI...