Големи производители на коли започват да покриват Европа със зарядни станции

30.11.2016 | 08:50
по статията работи: econ.bg
Ключов момент за това е да се преодолее страхът на водача, че акумулаторите ще се изтощят преди да е достигнал зарядна станция. Това е и една от причините електроколите все още остават нишов продукт
Големи производители на коли започват да покриват Европа със зарядни станции
Снимка: под лиценза на creative commons

Четири от най-големите производители на автомобили в света обявиха във вторник, че са се споразумели да инвестират в изграждането на хиляди станции за бързо зареждане на електромобили в Европа. Целта е населението да започне да възприема тези коли като нещо нормално, а не като екзотично изключение.

Ключов момент за това е да се преодолее страхът на водача, че акумулаторите ще се изтощят преди да е достигнал зарядна станция. Това е и една от причините електроколите все още остават нишов продукт.

На първо време Volkswagen, Daimler's Mercedes, BMW и европейското поделение на Ford Motor, ще построят 400 станции. Финансови параметри засега не се съобщават.

В съвместното начинание участват също Audi и Porsche и то е отворено и за други желаещи да се включат. След издигането на 400 зарядни станции по големите магистрали на Европа, групата планира да построи още хиляди из целия континент до 2020г.

"Достъпността на станции за бързо зареждане за пръв път ще позволи мобилност на дълги разстояния и ще убеди нови и нови клиенти да се насочат към електрически автомобили", заявява Дитер Цетче, главен изпълнителен директор на Daimler.

Целта ни е зареждането на електромобил да стане толкова рутинно, колкото пълненето на резервоара на бензиностанция, казват още компаниите в съвместното си изявление.

Според "Ройтерс" решението им е мотивирано от успеха на американската компания Tesla и предварителните записвания за нейната кола Model 3.

Правителствени регулатори също призовават бизнеса да инвестира в изграждане на инфраструктура за електромобили. В САЩ не е ясно каква политика спрямо автомобилите, захранвани с ток, ще предприеме новата администрация на президента Доналд Тръмп.

Германското правителство подпомага автоиндустрията със субсидиране на електрическите коли, но и притиска компаниите да започнат да изграждат инфраструктура за тях.

Част от инвестициите се очаква да дойдат от средствата, които Volkswagen прие да изплати за уреждане на спора за измамата за нивото на вредните емисии на дизелови двигатели на компанията. От Daimler неотдавна казаха ,че ще вложат в сектора 10 млрд. евро.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...