ДКЕВР няма да определя цените на газа по "Набуко" и "Южен поток"

15.05.2012 | 18:22
по статията работи: Петър Чернев
Ресорната комисия в НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката
ДКЕВР няма да определя цените на газа по "Набуко" и "Южен поток"

Цените за пренос на газ по газопреносните системи "Набуко" и "Южен поток" ще се определят по специални методики, които ще синхронизират режимите за налагане на цени във всички страни, през които минават системите. Това залегна в промените в Закона за енергетиката, които бяха гласувани днес на второ четене от парламентарната комисия по икономическа политика, енергетика и туризъм.

Депутатите приеха, че на "регулиране от ДКЕВР подлежат цените за достъп и пренос на природен газ през преносна и разпределителна мрежа, освен в случаите, в които комисията по своя преценка одобрява методика за определяне на цена за достъп и пренос през преносна мрежа".

Това изключение се отнася само за проектите "Южен поток" и "Набуко", подчерта председателят на енергийния регулатор Ангел Семерджиев пред журналисти. За разпределителните газови мрежи остава законовата норма, че цените се определят от комисията, информира БТА.

Припомняме ви, че в началото на април кабинетът обяви газопровода "Набуко" в отсечката, която ще бъде изградена на територията на България, за национален обект. Статутът "обект от национално значение" се дава на най-важните инвестиционни инициативи, които да бъдат реализирани от държавата.

Газопроводът "Набуко" е предназначен за транспортирането на каспийски газ в Европа и заедно с газопроводите Турция-Гърция-Италия и Транс-Адриатическия влиза в т.нар. "Южен газов коридор". В реализирането на проекта с равни дялове от 16,67% в "Набуко газ пайплайн интернешънъл” участват 6 компании - австрийската OMV, унгарската MOL, румънската Transgaz, Българският енергиен холдинг, турската Botas и немската RWE.  

В края на април пък стана ясно, че северната сухопътна отсечка от бъдещия газопровод "Южен поток“ ще бъде построена първа. В нея влиза инфраструктурата, преминаваща през България, Сърбия и Австрия. Впоследствие ще бъде построен участъкът, който ще преминава по дъното на Адриатическо море и ще стига до Италия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...