Изследване доказа: изкуственият интелект е с по-добра интуиция от маркетинг директор

30.06.2017 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Изследването е проведено с търговски марки с добро дигитално представяне в Турция, Русия и Холандия
Изследване доказа: изкуственият интелект е с по-добра интуиция от маркетинг директор

Изследване на глобалната технологична компания RTB House показа, че използването на изкуствен интелект в банер планирането осигурява над 35% повече кликове в сравнение с естествените инстинкти на професионалистите. Данните категорично сочат, че интуицията на опитните маркетинг мениджъри вече не е най-правилната онлайн рекламна стратегия.

Изследването е проведено с търговски марки с добро дигитално представяне в Турция, Русия и Холандия. RTB House селектира вече използвани банери от най-успешните им кампании в миналото. След което стартира нови с визии, селектирани от маркетинг директори и такива, избрани от  алгоритми, ползващи дълбоко учене (подразделение на изкуствения интелект, което имитира невронните мрежи на човешкия мозък). 

След седмица се отчитат резултатите и преднината на изкуствения интелект е внушителна - самообучаващите се машини разпознават модели на поведение и предвиждат индивидуалните предпочитания на потребителите далеч по-добре от хората:

• 35% повече кликове

• 7% повече конверсии

• 28% повече трафик 

 Следователно изкуственият интелект е способен да надгради резултатите на най-ефективните банер кампании от миналото. 

Каталин Емилиан от RTB House обяснява, че данните, които електронната търговия  акумулира, съдържат всичко, което трябва да знаем за потрeбителите. Въпросът обаче е как да ги анализираме и използваме. „Човешката интуиция просто не може да се бори с решенията на изкуствения интелект. За милисекунди самообучаващите се алгоритми могат да сегментират аудиторията, да таргетират изключително точно реклама към всеки отделен потребител и да разберат в реално време промените в потребителското поведение. Освен това те избягват грешките, които маркетинг специалистите понякога взимат на база его, или остаряла информация. 

Маркетинг специалистите трябва да се доверят на изкуствения интелект, за да са адекватни на бързите промени в рекламната сфера. И само няколко кампании са достатъчни, за да се видят мигновенни резултати“ - обобщава той. 

Очевидно големите играчи в индустрията са съгласни с него – ежегодното изследване на Gartner за маркетинг бюджетите през 2016-2017-а година сочи, че разходите за нови технологии в маркетинг отделите почти са изравнени с тези в IT отделите. И дори се очаква през 2017-а да ги надминат. Което означава, че дигиталният маркетинг вече е борба в полето на информатиката. А инвестициите в дигитални рекламни технологии изграждат революционно ново разбиране на потребителските нужди и поведение. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 17.05   1395 г. – Обединени унгаро-влашки войски нанасят поражение на османската армия при Ровине, Влашко. 1498 г. – Корабите на Васко да Гама достигат до Индия. 1555...