Изтънчеността на китайските предпочитания не помага на Gucci

05.10.2012 | 14:00
по статията работи: Петя Бързилска
Пазарът на луксозни стоки в Китай се променя
Изтънчеността на китайските предпочитания не помага на Gucci

Потребителите в Китай променят предпочитанията си относно луксозните стоки. След големия възход през 2011 г. марки като Burberry и Lois Vuitton наскоро отчетоха спад на продажбите си на китайския пазар.

В Китай пазарът на луксозни стоки се променя. Докато едни компании губят популярността си, други отчитат положителна промяна. Конкурентите в модния бизнес Prada и Hermes регистрират добри продажби и прогнозират запазване на тази тенденция, информира „Си Ен Ен“.

Според експертите по продажби най-вероятната причина за това са промените в предпочитанията на китайските купувачи. Потребителите в голямата азиатска страна са станали „по-изтънчени“ във вкусовете си, което може да навреди на свръх луксозните марки, показва доклад на финансовата институция HSBC.

Преди няколко години, беше нормално за мъжете в Китай да оставят етикета върху ръкавите на костюмите си, за да се знае каква марка носят“, казва Ерван Рамборг от HSBC. По думите му сега същите купувачи предпочитат по-изтънчени дизайни с високо качество.

Базираният в Париж конгломерат PPR е пример за разграничаването на потребителските предпочитания. Луксозната марка Bottega Veneta, част от PPR, прави кожени облекла и аксесоари без набиващи се на окото лога. Продажбите на Bottega са нараснали с 62% през първата половина на тази година. Същевременно друга марка на PPR – Gucci с ясното си брандирано лого „G“, регистрира 17% увеличение на продажбите. Това е добър растеж, но той бледнее спрямо положителното развитие на другите по-изчистени марки на PPR.

Тенденцията се отразява негативно на други модни гиганти. Британската модна къща Burberry Group предупреди, че може да не достигне размера на прогнозираните си продажби през септември. Същевременно най-голямата компания за луксозни стоки в света Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) отчете най-малкия темп на растеж на продажбите от лятото на 2009 г. И двете фирми заявяват, че Китай е причина за негативните резултати.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...