Интернет ще превземе медиите

26.10.2012 | 15:04
по статията работи: Елена Кирилова
Сред основните проблеми в момента е, че публичните медии са основен фактор на самия пазар, тъй като в тях е концентрирано излъчването на продуктите на независимите продуценти
Интернет ще превземе медиите
Снимка: Sxc.hu

Интернет ще бъде един от основните пазари на аудио-визуална продукция в бъдеще, заяви Вернер Мюлер, президент на Европейската асоциация на независимите продуценти по време на среща на асоциацията, която се състоя в София.

Сред основните проблеми в момента е, че публичните медии са основен фактор на самия пазар, тъй като в тях е концентрирано излъчването на продуктите на независимите продуценти. Влиянието на тези медии обаче постепенно отслабва. "Смятам, че в момента се намираме в една фаза на развитие на интернет и на самия пазар, който между 2 и 5 години ще достигне своята зрялост. Аудио-визуалния пазар има нужда от правила”, заяви Мюлер.

Основните посоки на развитие са две. Първата включва заплащането на индивидуални такси за отделно съдържание. Втората залага на колективни бизнес лицензи, които предполагат заплащането на определена плоска ставка на доставчиците на интернет услуги за получаване на съдържанието, което те предлагат.

Това в каква посока ще се поеме, зависи от начина на развитие на законодателството по отношение на авторските права. Мюлер подчерта, че в момента се обмисля приемането на важни закони. В това число влизат не само промените в Закона за авторските права, но и този за държавното финансиране, за телевизионните продукции и няколко общи закона в тази връзка.

Очакванията на Мюлер са доставчиците на интернет услуги да станат бъдещите телекомуникационни компании, така че със сигурност се знае, че интересът им към съдържание е много голям. Ако това наистина се случи, трябва да се реши по какъв начин интернет доставчиците ще управляват това съдържание, по какъв начин дейността им ще бъде регулирана и по какъв начин те ще могат да инвестират в аудио-визуалния сектор.

Все още на дневен ред седи и търсенето на път към ефективна борба с пиратството. "Няма как да оцелеем в бизнеса, ако телекомуникационните компании продават нашите продукти нелицензирано”, обясни Мюлер.

Проблемите на независимите продуценти в България в известна степен са доста специфични, но като цяло всички работещи в тази сфера в Европа са изправени пред едни и същи предизвикателства. Общото при всички е, че са изправени пред глобална икономическа криза и пред бързо изменящата се медийна среда.
Българските продуценти се оплакват основно от липсата на финансиране на телевизионни продукции и липса на държавен орган, който да контролира телевизионните компании и цялата система.

В такива случаи Европейската асоциация на независимите продуценти предлага програми за агенции или държавни органи, каквито действат в останалите държави в Европа. Освен това има опция за по-активно лобиране в тази връзка. Това е и смисълът на форума, който се организира в София.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 10.05   1525 г. – По силата на договор от Чамаси, Аграфа (днешен южен Пинд) се сдобива с автономен статут. 1553 г. – От Лондон потегля морска експедиция на бъдещата...