Конкуренцията при търговските центрове в София и Пловдив се засилва

21.04.2016 | 10:41
по статията работи: econ.bg
Нивото на търговските площи в страната спада
Конкуренцията при търговските центрове в София и Пловдив се засилва
Снимка: Sxc.hu

Конкуренцията при търговските центрове в София и Пловдив се засилва. Репозиционирането на „Сити Център София“ привлече трима нови наематели - Reserved, Sport Depot и CCC. Осъвременената концепция на търговския център предстои да бъде представена през есента под името „Парк Център“. В Пловдив продължават строителните дейности по мол „Марково тепе“, като очакванията са търговският център да отвори врати септември тази година. Това се посочва в пазарното изследване на търговските площи за първото тримесечие на годината на MBL|CBRE.

От компанията отчитат, че нивото на търговските площи в страната спада до 830 000 кв.м. към края на първото тримесечие на годината. Данните сочат, че изменението в обема на търговските площи се дължи основно на два фактора. По думите на Мими Белчева, мениджър „Търговски площи“ в компанията, това са затварянето на търговски център „Галерия Пловдив“ с площ от 51 хил. кв.м. и добавянето на 12 хил. кв.м. от новооткрития комплекс „Сан Стефано Плаза“ в София. Това е първото по-значимо изменение в обема на търговските площи в страната за последните 12 месеца, със спад около 5% от нивото от края на миналата година.

В резултат от изменението в София, обемът на свободните търговски площи в града се увеличава до 13,5% от общите площи и възлиза на 57 хил.кв.м., докато в останалата част на страната се наблюдава обратната тенденция – свободните площи намаляват и вече са 45 хил.кв.м., или 13,7% от общите търговски площи извън столицата.

Според изследването през първото тримесечие на годината представителите на най-големите вериги магазини за хранителни стоки и техника в България отбелязват понижена активност в сравнение с последното тримесечие на предходната година по отношение на броя новооткрити обекти.

За периода януари – март 2016 г. общата добавена площ от големите търговски вериги е 10,5 хил. кв.м., от които 2 хил. кв.м. са в София. Малко над една трета от общата добавена площ принадлежи на компаниите за продажба на хранителни и бързооборотни стоки, а останалата част – на търговци на техника и хипермаркети от типа „направи си сам“.  

Billa продължава да усвоява площи на изтеглилата се от пазара Penny. Към момента обектите на веригата в страната наброяват 101. За същия период Praktiker и Lidl отвориха нови магазини съответно във Варна и Казанлък. Така Praktiker увеличава обема на площите си с 6 хил. кв.м., а Lidl - с 1,5 хил. кв.м.

През изминалото тримесечие се отчитат две по-мащабни сделки в сектора, посочват от компанията. GE Capital Real Estate продаде своя дял от 50% в „Мол Пловдив“ на партньора си Avestus Capital Partners, а „Баумакс България” обяви план да придобие „Ритейл Парк Пловдив“, собственост на инвестиционния фонд Europa Capital Partners LLP.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 08.04   217 г. – Римският император Каракала е убит от преторианския префект Макрин, който го наследява на трона. 1195 г. – Византийският император Исак II Ангел е...