Лозанов: "Никога държавата не се е намесвала толкова много в медийната среда"

15.04.2009 | 12:14
по статията работи:
Законът за публичното радиоразпръскване е скандален, смята експертът. "Медийна демокрация": Борисов, Станишев и Костов - сред най-споменаваните
Лозанов: "Никога държавата не се е намесвала толкова много в медийната среда"

Снимка: blog.puppetgov.com

"С приемането на Закона за публичното радиоразпръскване се суспендира Законът за радио и телевизия". Това заяви медийният експерт доц. Георги Лозанов по повод законопроекта, който вчера беше подкрепен от две парламентарни комисии - по Гражданско общество и медии и Транспорт и съобщения, предаде БГНЕС. Според Лозанов законът е скандален. На края на мандата си управляващите пренасят влиянието си върху медиите, което ще продължи и след изборите. Никога държавата не се е намесвала толкова много в регулацията на медийната среда, каза още той.

„С този закон почти се връщаме в държавно устройство на медиите. С приемането му се създават и условия за корупция, тъй като между държавата и частният бизнес ще се формират отношения, които от нищо не произтичат", категоричен е Лозанов.

Относно дали предизборната ситуация ще се отрази на медиите, Лозанов смята, че политическото пространство и неговите основни "играчи" са в дълбока криза и затова си служат с паралелни средства за формиране на вот, включително и чрез медиите. Той коментира още, че от дебата между Борисов и Станишев публиката се е изненадала с това, че не е имало изненади, с изключение на това, че Бойко Борисов е държал тона си за политиката извън политическото говорене. „Станишев който имаше вид на сух колежанин, но под влияние на Борисов, се беше разкрепостил" добави Лозанов.

„Станишев успя да придърпа Бойко Борисов извън опозицията и го вкара във властова роля", коментира още Георги Лозанов.

„Общото впечателение от дебата обаче е било разочароващо", смята медийният анализатор. Той отчете, че техните позиции ще се решат през компромиса и това се е затвърдило и от коалицията между СДС и ДСБ.

„От синята коалиция много трудно намират лицата и говорителите на своето ново обединение", каза още Лозанов. По думите му създалата се опозиционна ниша е била запълнена от Яне Янев и неговата партия „Ред, законност и справедливост".

Медийния анализатор Орлин Спасов от фондация „Медийна демокрация" добави, че Яне Янев отчита интереса на медиите към сензациите и скандалите и го използва. Анализ на фондацията показва, че най-много в медиите са присъствали политически изказвания. На второ място е кризата с боклука на София. Най-споменавани в медиите са били БСП, ГЕРБ, ДСБ и СДС. Най-споменаваните лица са Бойко Борисов, Сергей Станишев, Иван Костов, Мартин Димитров и Яне Янев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 02.05   1494 г. – Христофор Колумб открива Ямайка. 1803 г. – САЩ купуват от Франция областта Луизиана. 1808 г. – Избухва Полуостровната война: Жителите на...