Потребителските нагласи в Германия се подобряват за началото на 2017-а година

23.12.2016 | 11:25
по статията работи: econ.bg
Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за януари 2017-а година, нарасна очаквано до 9,9 пункта
Потребителските нагласи в Германия се подобряват за началото на 2017-а година
Снимка: под лиценза на creative commons

Потребителските нагласи в Германия за първия месец на следващата година бележат поредно подобрение, отразявайки солидните икономически перспективи и силния трудов пазар във водещата европейска икономика.

Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за януари 2017-а година, нарасна очаквано до 9,9 пункта от 9,8 пункта през текущия месеца.

"Потребителите изглеждат напълно имунизирани от серия рискове фактори като изхода от президентските избори в САЩ, Брекзит, изострената финансова криза в Италия след проваления референдум за конституционни промени и последвалата оставка на премиера Матео Ренци, както и постоянното високо ниво на терористична заплаха. Потребителите изглежда смятат, че солидният трудов пазар пазара играе решаваща роля при техните решения дали да правят покупки", отбеляза базирания в Нюрнберг институт.

Отделните важни подиндекси на института, определящи настройката на потребителите в Германия през текущия месец (през декември), бележат разнопосочно движение.

През декември индексът на икономическите очаквания на немските потребители нарасна за трети пореден месец, достигайки 16,4 пункта спрямо 15,3 пункта през ноември, тъй като потребителите убедено не очакват резултатите от президентските избори в САЩ да окажат каквото и да е влияние върху икономиката на Германия през следващите няколко месеца.

С оглед на "отличните условия" на пазара на труда, германците са доста позитивно настроени и относно техните доходи в рамките на следващите 12 месеца, като съответният индекс скочи през декември до 55,6 пункта, след като през предходния месец падна до 44,5 пункта, достигайки най-ниско ниво от ноември 2015-а година.

В същото време индексът, оценяващ желанието на германските потребители за бъдещи големи по размер покупки, се понижи през настоящия месец до 48,0 пункта от 51,2 пункта през ноември, но въпреки това остават в "екстремно високи" нива.

Институтът GfK потвърди своята прогноза, че реалните частни потребителски разходи ще нараснат с около 2% през текущата година.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...