Потребителското доверие през юли спада

06.08.2013 | 14:00
по статията работи: Момчил Лалев
Това се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, така и в селата
Потребителското доверие през юли спада

През юли 2013 г. общият показател на доверие на потребителите намалява с 2,1 пункта спрямо равнището си отпреди три месеца. Това сочат бизнес анкетите на Националния статистически институт (НСИ) за юли месец 2013 г.

Спадът се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 1,5 и 4 пункта.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-песимистични спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 1,8 и 7,4 пункта.

По отношение на безработицата преобладаващите предвиждания са, че ще има съкращаване на персонал през следващите дванадесет месеца, като според населението в градовете то ще бъде с по-високо темпо.

В сравнение с април се наблюдава намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, но очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-неблагоприятни.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано, в резултат на което балансовият показател се понижава с 11,1 пункта.

Инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

През юли по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с предходното наблюдение.

Анкетата отчита подобрение от 2,8 пункта на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-благоприятни.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.03   235 г. – Максимин Трак е провъзгласен за римски император. 238 г. – Гордиан I и неговият син Гордиан II са провъзгласени за римски императори. 1136 г. –...