Пътят Русе - Свиленград ще се строи чрез концесия

09.05.2012 | 17:26
по статията работи: Ралица Стоянова
Държавата ще осигури средства за отчуждителни процедури
Пътят Русе - Свиленград ще се строи чрез концесия
Снимка: Булфото

Проектирането, строителството и експлоатацията на пътя Русе - Свиленград ще се предостави на концесия. Това реши правителството, след като одобри доклад на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно пътя. При наличие на заявен интерес ще се инициира провеждане на процедура за сключване на концесионен договор.

Трасето на пътя Русе-Свиленград е част от паневропейска магистрала, свързваща Европа с Истанбул, Турция, и Близкия Изток. Изграждането му ще облекчи пътнико- и товаропотока по това направление, като ще допринесе за засилването на икономическите връзки между държавите от Европа и Близкия Изток. За провеждането на трафика се предвижда изграждане на път с габарит, включващ две платна за движение във всяка посока, разделителна ивица между тях и всички инфраструктурни детайли, съпътстващи обекта със среден общ габарит 25 м.

На територията на България се предвижда пътят да започва от ГКПП Русе с обход на град Русе. Трасето ще продължава успоредно на коридор №ІХ (Русе – Велико Търново), като при гр. Бяла се заобикалят планинските възвишения от запад. Новото трасе ще пресича бъдещото трасе на АМ „Хемус” в този участък, след което обхожда западно Велико Търново. Пътят преминава през Стара планина по съществуващия Проход на републиката, като от най-високата част на участъка се предвижда тунелно преминаване с дължина около 1,5 км.

Пътят е алтернативен на отсечката Русе – Велико Търново, за която към момента се търси възможност за финансиране. Техническото проектиране и строителството на трасето ще бъде изцяло за сметка на инвеститора, без да бъде обвързана българската държава с предоставяне на държавни гаранции, получаване на държавен заем или доплащане. В случай, че бъде проявен инвеститорски интерес, финансирането от самото начало на проектирането и последващото изпълнение на строителството ще бъде за сметка на инвеститора. От страна на държавата ще бъдат осигурени средства за отчуждителни процедури.

Финансирането на инфраструктурни проекти чрез публично-частно партньорство се налага от обстоятелството, че европейските средства не могат да покрият изграждането на всички приоритетни проекти, обясняват от правителствената информационна служба.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 13.05   1327 г. – Подписан е Черноменският договор между Втората българска държава и Византийската империя от Михаил Шишман и Андроник III. 1346 г. – Йоан VI...