Рекламираме България по Eurosport, Discovery, Euronews и National Geographic

19.03.2015 | 14:56
по статията работи: econ.bg
Ще компенсираме спада на руски туристи с гости от Германия, Австрия и Франция
Рекламираме България по Eurosport, Discovery, Euronews и National Geographic
Снимка: Thinkstock/Guliver

България ще бъде рекламирана като туристическа дестинация по паневропейските телевизии Eurosport, Discovery Channel, Euronews и National Geographic Channel. Това съобщиха от Министерството на туризма.

„Направихме всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да усвоим ефективно европейското финансиране“, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова, като припомни, че финансирането е по европейска програма.

Излъчванията по някои от тези телевизии вече са започнали от началото на март, като са обхванали и четирите канала. За да се стартира максимално бързо кампанията, са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани чрез един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм.

Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция, обясни Ангелкова.

По предварителни данни на туроператорите за летния сезон се очаква ръст на туристите от Полша - с 6-7%, Чехия -5-6%, Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%, а за Беларус с около 5%.

„Тези данни не трябва да ни успокояват. Браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи“, подчерта министърът.

Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., като неговото изпълнение през годините е било забавено. В последните месеци министерството е ускорило всички процедури, за да успее да усвои европейското финансиране.

Четирите медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа и държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието само на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи.

Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия, а National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света, уточняват от туристическото ведомство.

Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. По данни на НСИ за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4,5 млн. туристи, като ръстът спрямо 2013 г. е от 6,1%.

По всеки от четирите канала ще се проведат 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента, сочат сметките на министерството. Клиповете са с продължителност 30 секунди и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм.

Клиповете са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Те ще се излъчват в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.

В момента се финализират преговори с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии.

Излъчванията се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Той е на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП „Регионално развитие“, посочват от министерството на туризма.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...