Старт на комплексното обслужване в администрацията

18.11.2013 | 16:46
по статията работи: Петя Бързилска
В Община Велико Търново и БАБХ вече са въведени 12 комплексни услуги
Старт на комплексното обслужване в администрацията

Администрацията вече ще обслужва гражданите и бизнеса комплексно, т.е. без да изисква информация, с която вече разполага, съобщават от Министерството на финансите (МФ).

Това става заради разработения базисен модел за комплексно административно обслужване в рамките на проект по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК).

Същността на комплексното административно обслужване е в предоставянето на административни услуги по различни канали и автоматизиране на процесите по тяхното предоставяне, както и служебно събиране на доказателства от съответния административен орган.

Въвеждането на т.нар. комплексно административно обслужване е и една от основните промени в Административно процесуалния кодекс, които бяха приети от Правителството миналата седмица.

В резултат от изпълнението на проекта е разработена и софтуерна система (АИСКАО), която ще обезпечи технически въвеждането или оптимизацията на комплексното обслужване. Ще се въведе на практика за заявяване на услуги по електронен път, пощата и телефона, автоматизиране на документооборота и служебен обмен на данни.

Системата ще позволи комбиниране на различните канали за достъп до услуги като значително ще съкрати сроковете и разходите за тяхното предоставяне.

Община Велико Търново, Българска агенция за безопасност на храните (БАБХ) и Изпълнителна агенция „Морска администрация” са трите пилотни администрации, в които са въведени 12 комплексни услуги . Сред тях са издаване на удостоверения за адрес, за дължим размер на патентния данък, за декларирани данни, за административен адрес на поземлените имоти и др. Пилотните услуги се реализират или изцяло чрез АИСКАО или чрез комбиниране на съществуващите в администрациите решения и модули на АИСКАО.

„Модерна администрация без иновации и нови технологии в крак с настоящите тенденции не би била възможна”, заяви днес Ръководителят на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър на заключителната пресконференция по проекта. „Разработените услуги са вече факт и стартираха пилотно в администрации на централно и местно ниво. Това е хоризонтален проект, който ще подобри ефективността и бързината на административното обслужване като се надявам ефекта от него да бъде мултиплициран и да стане осезаем за гражданите и бизнеса”, добави още тя.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...