Индустрията на видеоигрите се оценява на 180 млрд. долара и се очаква да расте

15.02.2024 | 10:45
по статията работи: econ.bg
Индустрията на видеоигрите в целия свят се развива с бързи темпове. Според специалисти в гейм сферата има над 3 млрд. геймъри и броят им не спира да расте. Възрастовата граница – също. Пазарът на видеоигри е оценен на над 180 млрд. долара
Индустрията на видеоигрите се оценява на 180 млрд. долара и се очаква да расте
Снимка: БГНЕС

Индустрията на видеоигрите в целия свят се развива с бързи темпове. Според специалисти в гейм сферата има над 3 млрд. геймъри и броят им не спира да расте. Възрастовата граница – също. Пазарът на видеоигри е оценен на над 180 млрд. долара през 2023 г. и се очаква да нарасне с 12-13% до 2030 г. 

Европейският парламент (ЕП) призовава за хармонизирани правила, които да дават на родителите представа и възможност за контрол какви игри играят децата им, колко време прекарват в игра и какви суми плащат. ЕП настоява за по-ясна информация за съдържанието, политиките за закупуване в игрите и целевата възрастова група. И още: 

Геймърите трябва да бъдат по-добре защитени от манипулативни практики. 

Игрите за деца трябва да се съобразяват с тяхната възраст, права и уязвимост. 

Секторът на видеоигрите има огромен потенциал за растеж и иновации, но се нуждае от подкрепа. 

От ЕП искат също и защита за непълнолетните от подкани за покупки в играта и от участие в т.нар. gold-farming (да се продават предмети, получени в игра, за истински пари), тъй като това може да бъде свързано с финансови престъпления и нарушения на правата на човека. И - разработчиците да избягват проектирането на игри, които водят до пристрастяване. Да имат предвид възрастта и уязвимостта на децата. 

Как се става професионален видеоиграч?

Евродепутатите твърдят, че: 

Разработчиците трябва да отдават приоритет на защитата на данните. 

Прекратяването на абонаментите за игри трябва да бъде лесно, както и абонирането. 

Политиките за закупуване, връщане и възстановяване на суми от игри трябва да са в съответствие с правилата на ЕС. 

Националните органи трябва да сложат край на незаконните практики, които позволяват на геймърите да разменят, продават или залагат в сайтове за игри. 

Мрежата на европейските потребителски центрове (ECC-Net) установява ръст на броя на децата, които се оказват в различни дигитални капани, отбелязва БТА. 

Независимо дали чрез съмнителни оферти в лотарии в интернет, онлайн игри или социални медии, младите интернет потребители харчат пари, без да искат, а понякога и без да разбират, че го правят, или споделят лични данни, с които може да бъде злоупотребено. 

От ECC-Net са създали видео, което показва трудни ситуации, в които тийнейджърите попадат, докато играят. 

Европейският парламент прие доклад, с който призовава за хармонизирани правила на Европейския съюз за защита на правата на потребителите на онлайн видеоигри и отбелязва потенциала на сектора за растеж и създаване на работни места. 

"Докладът изтъква положителните страни на тази новаторска индустрия, но също така и социалните рискове, които трябва да имаме предвид, като например въздействието на игрите върху психичното здраве. Това е нещо, което може да засегне най-вече по-младите геймъри". 

Това заяви докладчикът Адриана Малдонадо Лопес (С&Д, Испания) при представянето на доклада си в пленарна зала. 

"Необходимо е да хармонизираме правилата на ЕС, като осигурим засилена защита на потребителите и обърнем специално внимание на непълнолетните", добави тя. 

Компютърните игри могат да насърчават играчите да купуват т. нар. "кутии с плячка" (loot boxes) - пакети от виртуални предмети, които могат да помогнат за напредване в играта. Но харченето на истински пари може да доведе до финансови и до психологически проблеми. 

Затова ЕП призовава Европейската комисия (ЕК) да анализира начина, по който се продават "кутиите с плячка", и да предложи единен европейски подход за защита на потребителите. 

Евродепутатите предупреждават за замяната на валути за реални пари и за използването на виртуални предмети, добити в игрите, за замяна, продажба или правене на залози, защото тези практики обикновено противоречат на условията за използване на игрите и могат да бъдат свързани с изпиране на пари, принудителен труд или експлоатация на деца. ЕП призовава националните власти да сложат край на подобни схеми. 

Депутатите подчертават, че анулирането на абонамента трябва да бъде лесно като включването, тъй като автоматичното подновяване на абонамента може да създаде проблеми, особено ако е безкрайно и това е против желанието на потребителите да продължи. В ЕП са единодушни, че потребителите трябва да имат правото да се откажат от продукта, да го върнат и да поискат възстановяване на суми по същия начин, по който го правят при физически покупки. 

В ЕП са категорични, че децата трябва да бъдат по-добре защитени от вредите, които могат да нанесат онлайн видеоигрите и таргетираните реклами върху тях. 

Докладът препоръчва въвеждането на по-добри инструменти за родителски контрол. Така възрастните ще могат да следят игралните навици на децата си, времето и парите, които те изразходват. 

Предвид възможните отрицателни последствия върху психическото здраве, депутатите искат производителите на игри да избягват манипулативен дизайн, който може да доведе до пристрастяване, изолиране или кибертормоз. 

Потребителите следва да разполагат с цялата необходима информация за всяка игра, за да могат да направят информиран избор относно покупка/абониране. ЕП иска онлайн видеоигрите да приобщават различни групи и да са достъпни за хора с увреждания. 

Онлайн видеоигрите трябва да защитават още по-добре данните на потребителите в съгласие с изискванията на Общия регламент на ЕС за защита на данните. 

Секторът на онлайн видеоигрите процъфтява и допринася за цифровата трансформация на ЕС. Много хора се включват за забавление или като форма на умствено упражнение. Игрите са полезни и в обучението. 

Европейският парламент приканва Еврокомисията да предложи стратегия за видеоигрите, за да бъде подкрепен секторът, която да взема предвид икономическите, социалните, образователните, културните и иновативните аспекти на онлайн видеоигрите. 

Депутатите приветстват изследователския проект EU Kids Online ("Децата в ЕС онлайн"), който цели да събере данни за използването на онлайн видеоигри от деца. Депутатите призовава за европейско финансиране за този и други подобни проекти. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...