Формиране на цената на един продукт чрез доба­вяне на процент печалба на единица средни раз­ходи. Брутната цена включва и фиксираните ад­министративни разходи, докато нетната не отчита тези разходи, тъй като разходите за единица про­дукция включват и тези фиксирани администра­тивни разходи, разпределени в рамките на опре­делен обем продукция. Тази форма на ценообра­зуване се предлага като реалистична алтернатива на използването на пределните мерки за опреде­ляне на цените. Смята се, че този метод на фор­миране на цените е един от основните фактори за инфлацията, предизвикана от нарастването на разходите.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8007
GBP2.4796 2.4887 2.2862
от 17:24 20 Май 2024 повече »
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
До края на мандата ни в София ще има поне един работещ лифт, обещава Терзиев “Нашият ангажимент, който сме заявявали, е до края на нашия мандат да има поне един работещ лифт. Надяваме се да има доста по-всеобхватно решение,...