Шоколадът ще стане най-търсенето сладкарско изделие

08.08.2013 | 08:45
по статията работи: Симеон Досев
196 млрд. долара ще достигне световният пазар на сладкарски изделия. Очаква се през тази година ръстът в продажбите на шоколад да е рекорден
Шоколадът ще стане най-търсенето сладкарско изделие

Световният пазар на сладкарски изделия ще достигне стойности в размер на 196 млрд. долара през следващите пет години, съобщава „Си Ен Би Си“, позовавайки се на проучване на Euromonitor.

Компанията прогнозира до 2018 г. продажбите на шоколад да надминат тези на всички останали сладкарски изделия изделия. Също така се очаква през тази година ръстът в продажбите на шоколад да е рекордно висок в сравнение с продажбите на захарни изделия и дъвки.

Франциско Редруело, главен анализатор в Euromonitor, твърди, че хората са склонни да отделят все повече пари за да си угаждат с висококачествен шоколад. Според него зад повишението в стойността на шоколада се крият редица фактори, в това число по-ясни маркетингови стратегии, изисквания за сертифициране, по-сложен процес на опаковане, положителните ефекти за здравето или просто по-голямо желание за угаждане.

Например, изискването да се използва 100% какао и неговият произход да бъде обозначен на опаковките, се оказа много успешно в привличането на потребители, тъй като сертифицираният шоколад често се счита за по-качествен от обикновения и поддържа по-висока цена.

Положителните ефекти за здравето на какаото също увеличават търсенето, особено в страни, където са много хората, страдащи от прекалена пълнота или диабет.

Според Euromonitor продажбите на шоколад в Северна Америка ще отбележат ръст от 8 на сто през следващите 5 години. САЩ е и най-големият пазар за продукта, като се очаква 15% от продажбите през 2018 г. да се извършват именно там.

В момента шоколадът заема 55% от сладкарския пазар, в сравнение с 31% за захарните изделия и 13% за дъвките.

Ръстът в продажбите на шоколад за следващите 5 години ще бъде в размер на 12 на сто, а тези на захарни изделия и дъвки съответно 8,5% и 10%, сочат още данните на Euromonitor.

Седем от десетте най-бързо растящи пазари на шоколадови изделия са в нововъзникващите икономики, като Бразилия, Индия и Китай са в топ 5. Възходът на средната класа в Китай означава, че повече хора търсят по-голямо разнообразие в хранителната си диета и поглеждат все по-често към шоколада. В Китай ръст в продажбите на дребно с 1% за 2012 г. отбеляза луксозната марка Ferrero.

В Индия пък обикновения шоколад губи пазарен дял за сметка на шоколади с различни други съставки, например ядки. Според Франциско Редруело това е още едно доказателство, че луксозните и висококачествени марки шоколад стават все по-популярни.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...