Онлайн платформи ще предават на НАП данни за оборота на такситата

20.03.2024 | 16:10
по статията работи: econ.bg
Онлайн платформите, от които човек може да поръча такси, ще докладват в Националната агенция за приходите за реализирания чрез тях оборот от такситата
Онлайн платформи ще предават на НАП данни за оборота на такситата
Снимка: БГНЕС

Онлайн платформите, през които хората могат да повикат такси, ще бъдат задължени да подават в НАП данни за оборота, който реализират таксиметровите шофьори през тях. Според “Съюз Такси” тази промяна в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) ще бъде направена до една година.

След изтичането на календарната година, таксиметровите шофьори, които работят като самоосигуряващи се лица, подават в Националната агенция за приходи годишна данъчна декларация за реализираните доходи. При положение, че в НАП ще са получени данните за таксиметровите шофьори от реализираните от тях обороти през онлайн приложенията плюс данните от електронните таксиметрови апарати с фискална памет, то таксиметровият бизнес се очертава да стане най-светлият в страната.

В бранша има три варианта за работа. Всеки може да бъде или превозвач, водач за своя сметка от името на превозвача (ВССИП), или да бъде на трудов договор към данъчно задължено лице (ДЗЛ), независимо от това дали ДЗЛ е превозвачът или ВССИП. Тази свобода за таксиметровите водачи беше извоювана през 2016 г. и от “Съюз Такси” са категорични, че няма да позволят да бъде отнета. Всеки, който не иска да бъде ДЗЛ (работодател), може да кандидатства за работник към някой от двамата възможни ДЗЛ, ако има такъв да го назначи, защото това означава работникът да предава своя оборот от всяка смяна на работодателя, който води счетоводството и плаща алтернативния данък и своите осигуровки плюс тези на работника - грижи се за смени, почивки, отпуски, болнични, обслужване на автомобила, данъци и осигуровки, според законодателството у нас.

Обикновено всеки таксиметров водач или работи за себе си - той е ДЗЛ, или пък е на трудов договор. Разрешителното е на автомобил, алтернативният данък се плаща предварително (не може да се скрие). Много често водачът на такси започва на трудов договор, но след време продължава да работи като самоосигуряващо се лице.

Всеки водач на такси има общо около 30 разходни направления за своята дейност. Сред тях са разходите за горива, за части и труд при ремонтните дейности на таксиметровите автомобил, апарат, таблет и др., за видовете застраховки и осигуровки, за алтернативния данък, за прегледите на автомобил, уредби и т. н. От всичките си неизбежни разходи досега, таксиметровият шофьор можеше “да спести” само от плащането на пенсионни осигуровки. Но и тази вратичка в ДОПК предстои да бъде затворена с предстоящите промени.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.04   238 г. – Годината на шестимата императори: Римският сенат обявява за незаконен императора Максимин Трак, заради неговите кръвожадни методи при управлението на Рим и...