Министър Росен Желязков: Отваряме пристанище Варна за най-тежките кораби

11.11.2019 | 11:15
по статията работи: econ.bg
Транспортният министър Росен Желязков призна, че има сериозни проблеми със закъсненията на влаковете
Министър Росен Желязков: Отваряме пристанище Варна за най-тежките кораби
Снимка: под лиценза на creative commons

Проектът за удълбочаването на Варненския и Белославския залив е на обща стойност 350 милиона. Това е инфраструктура за държавата, за да могат да влизат стоки и товари. Това каза в министърът на транспорта Росен Желязков, цитиран от bTV.

Това не се прави заради ТЕЦ-Варна. Това не е за никой. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето. Ще направим така, че врата на България по море – Варна, да бъде отворена за най-тежките кораби, които в момента не могат да влизат. Целта на проекта е да има удълбочаване до 13 м и по този начин транспортът поевтинява и прави нашето пристанище по-атрактивно. В момента търговската конкуренция на Черно море е там, където отиват товарите. Искаме товарите да влизат през Варна”, обясни министърът на транспорта.

По отношение на повишаването на безопасността за движение по пътищата Росен Желязков посочи, че от Министерството на транспорта са заявили, че трябва да се въведе контролирана среда за провеждането на изпити за вземане на шофьорска книжка.

"В момента се изработва софтуер за теста, но и за подготовка на водачите. Много от школите експериментално вече го използват. Важно е да се преценяват уменията на младите водачи, от една страна тяхната подготовка, а от друга страна – честността на изпита. А косвеният ефект е пресичане на корупцията", каза Росен Желязков. По думите му честността на изпита ще бъде гарантирана."

Транспортният министър Росен Желязков призна, че има сериозни проблеми със закъсненията на влаковете и в основата им стоят лоша организация и недостиг на локомотиви и мотриси.

"Това ще продължи до средата на следващата година – тогава ще приключат ремонтите и ще има доставка на влакове под наем", обяви той.

Според него лошата организация обаче е по-сериозният проблем. 

"Дружеството не можа да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици", коментира министърът на транспорта.

"Има съпротива срещу промяна на процесите. Действията, които се предприемат са за носене на пряка отговорност от двете дружества – Товарни и Пътнически превози. Лично съм разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва. До тази година доставката на резервни части и наличностите се водеха на тефтер", каза още министърът.

По думите му хоризонтът на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата и предвид обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира, всеки един от превозвачите в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.

В момента субсидията на държавата за БДЖ е 80% от разходите, посочи министър Росен Желязков и посочи, че това е социален транспорт. Той съобщи още, че за догодина са предвидени 140 млн. за общ подвижен състав.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...