България предлага въвеждането на устойчиви горива в авиацията да е до 2030 г.

10.12.2021 | 10:55
по статията работи: econ.bg
Министрите на транспорта на ЕС обсъдиха напредъка по приемането на регламентите за алтернативните горива във въздушния и морския транспорт
България предлага въвеждането на устойчиви горива в авиацията да е до 2030 г.
Снимка: под лиценза на creative commons

Министрите на транспорта на Европейския съюз обсъдиха напредъка по приемането на регламентите за алтернативните горива във въздушния и морския транспорт. По време на редовно заседание те са направили прегледа на пакета „Подготвени за цел 55“, регламентите за устойчивия въздушен транспорт (ReFuelEU Aviation), разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива и използването на възобновяеми и нисковъглеродни горива в морския транспорт (FuelEU Maritime).

„Достъпът до устойчиви авиационни горива в Европа е ограничен, а изграждането на производствен капацитет до 2025 г. представлява изключително предизвикателство за немалка част от държавите членки. Убедени сме, че следва да се отчитат спецификите на държавите членки, и да се вземат предвид всички нисковъглеродни варианти, за да се постигнат целите за климата. В тази връзка предлагаме крайният срок за задължението за въвеждане на устойчиви горива в авиацията да е до 2030 г.“, е подчертала заместник-министърът на  транспорта, информационните технологии и съобщенията Христина Велинова, която бе ръководител на българската делегация.

Тя е отбелязала и значението на плавния преход към използване на устойчиви горива при тежкотоварния автомобилен транспорт. Масовото внедряване на превозни средства с нулеви емисии в тежкотоварния сектор ще изисква дълъг преходен период, който ще продължи години. За превозвачите внедряването в подобни условия би означавало сериозна финансова тежест и несигурност. "Това положение се утежнява и от други разпоредби в действащото европейско транспортно законодателство като например връщането на превозното средство съгласно Пакет "Мобилност" I.

Последната води до ненужни финансови разходи за превозвачите, компрометира климатичните амбиции на ЕС и натоварва веригите за доставки и граничния контрол в критичния период на пандемията от COVID-19“, е заявила заместник-министър Христина Велинова.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...