Бум на бързите кредити по празниците

28.12.2016 | 13:25
по статията работи: econ.bg
Често пъти обаче парите, които имаме, не са достатъчни и прибягваме до бързите кредити или купуваме стоки на изплащане срещу издадена кредитна карта
Бум на бързите кредити по празниците
Снимка: под лиценза на creative commons

Коледа и Нова година обикновено се оказват повод да купим нещо по-скъпо, което сме решили, че ни трябва или пък заменим някой стар уред с нов, по-модерен. Често пъти обаче парите, които имаме, не са достатъчни и прибягваме до бързите кредити или купуваме стоки на изплащане срещу издадена кредитна карта. Друга хватка на търговците, с която ни примамват, са уж големите намаления на привлекателни модерни стоки, които после се оказват с качество, което е значително под очакваното, коментира Богдан Николов, председател на Асоциацията "Активни потребители", предаде БНТ.

По думите на Николов, търговските практики постоянно се развиват и постоянно се измислят нови примамки. За това ние трябва да бъдем умерено скептични към всички тези послания, които ни облъчват през този период. Нашият най-голям враг в тази ситуация е бързането. Хората обикновено не си оставят достатъчно време, след което взимат много бързи решения, много често импулсивни и се хващат лесно на въдиците.

Има хора, които са станали редовни клиенти на бързите кредити. Има и хора, които прибягват по принуда към кредитите. Те са най-застрашени, защото рядко гледат условията и рядко го правят информирано. По закон информацията за основните параметри на кредита трябва да бъде поднесена в стандартен европейски формуляр, който представлява една таблица. Тя трябва да бъде поднесена при запитване, преди подписването на договора. Идеята е потребителят да се обърне към 2-3 финансови институции, да вземе техните оферти и да може лесно да ги сравни. Основните уловки са в клаузите, които се задействат при неизпълнение, каза Богдан Николов.

Според него, при закупуване на стока в интернет разполагаме с 14 дни да върнем стоката. Единственият разход, който дължим, са евентуалните куриерски разноски. При купуване на скока от магазин можем да се възползваме само от правото си на рекламация, ако стоката е дефектна. Ако връщаме продукта в търговска верига с повече от един обект, той е длъжен да приема рекламацията във всеки един от своите обекти, да регистрира рекламацията в регистър, да ни се издаде бележка и от там вече спорът да бъде решен. Ако не бъде решен, трябва да се търсят е други възможности.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.04   238 г. – Годината на шестимата императори: Римският сенат обявява за незаконен императора Максимин Трак, заради неговите кръвожадни методи при управлението на Рим и...