Какво всъщност ни показва Google?

09.07.2013 | 10:20
по статията работи: Георги Георгиев
Едва 13% от екрана на търсачката са заети с реални резултати при търсене
Какво всъщност ни показва Google?

Когато търсим с Google, очакваме да видим най-релевантните резултати, които мрежата може да ни предложи, нали така? Оказва се обаче, че истината е малко по-различна, поне що се отнася до някои части на света.

Предприемач от Ню Йорк показа нагледно, че в днешно време най-популярната търсачка в света ни показва много по-малко органични (свързани с въведените думи, не рекламни) резултати, отколкото ни се иска. В своя блог Аарон Харис, съосновател на компанията Tutorspree, разказва как е направил анализ на показана информация при търсене на думата „автомонтьор“ в американската версия на Google.

Оказало се, че при търсене едва 13% от 13-инчовият екран на лаптопа му се изпълнили с органични резултати. Основният фокус бил върху Google Adwords, които заемали 29% от полето. 14% били отделени за навигационната лента, а 7% - на картата Google Map, на която били показани местните резултати.

136524

Снимка: Tutorspree Blog

В друг тест Харис изписал „Италиански ресторант“. Резултатите били още по-лоши – едва 7% от екрана били заети от органични резултати. При изписване на „италианска храна“ в мобилната версия на търсачката обаче положението било отчайващо. В този случай предприемачът не видял нито един органичен резултат на екрана на телефона си и му се наложило да скролира надолу до края на страницата, докато попадне на такива.

В своя постинг Харис споделя мислите си за откритието си:

Google създават нова версия на търсачката си, която я прави страхотна. Този път обаче става въпрос за енджин за търсене, който е специално направен за букета от продукти на Google. Ако решите да се конкурирате с Google по какъвто и да е начин, то заставате на мерника им. Вашите шансове да се изкачите достатъчно високо в списъка с резултати на практика стават нищожни и продължават да намаляват“.

Това, което Харис иска да каже в случая, е, че Google вече е далеч от корените си на търсачка и все повече гони собствените си интереси. Така за първите шест месеца на 2012 г. технологичният гигант е получил повече приходи от реклама от всички печатни издания в САЩ, взети заедно, припомнят от Mashable.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...