Социалните мрежи създават нова ера за рекламирането

08.10.2009 | 13:04
по статията работи: econ.bg
"Купи това. Направи това" не работи при рекламата чрез социални мрежи. Трябва да играем с потребителя, твърди Калин Ротариус от AbroInteractive
Социалните мрежи създават нова ера за рекламирането

Интернет и мобилните технологии направиха разликата между поколенията толкова голяма, че сме свидетели на истинска революция. Като всяка революция наблюдаваме промени в инфраструктурата и рекламата не прави изключение. Това обясни Калин Ротариус, управляващ директор на Abro Interactive, по време на конференцията Webit, която се провежда в София.

За новото поколение, което той нарича Internet native (закърмени с Интернет - бел. ред.), мрежата е мястото те да бъдат личности и постепенно целият им живот се пренася там. Те сключват договор за GSM услуги онлайн, купуват коли и т.н. Това, което компаниите трябва да разберат обаче, e, че с новите канали за комуникация трябва да променят и начина си на рекламиране.

„Вече не можеш да кажеш на потребителите си „Купи това, направи това, защото това е по-добро". Трябва да им кажете - „Здравей, аз съм твой приятел. Нека да поиграем", заяви Ротариус и даде пример - рекламната кампания на Saturn Astra в една от най-популярните социални мрежи в Румъния.

Компанията е направила свой профил в мрежата. В него е поместила пълните данни на продукта, но е направила и нещо повече - включила е забавление, а именно интерактивна игра с колите. „Така, ако някой потребител поиграе и му харесва, той изпраща съобщение до своите приятели и профилът става популярен". В допълнение има различни приложения за сваляне - скрийнсейвъри, тапети (wallpapers) и т.н.

Разбира се, потребителите на социалната мрежа няма да отидат на другия ден да си купят кола, но тази компания създава отношение към марката, каквото досегашните начини за рекламиране не могат да постигнат. Така се създава нов свят, а ние дори сме още в началото на процеса, допълва Ротариус.

Калин Ротариус обаче коментира, че влизайки в Интернет, човек има определени нагласи. Той цитира изследване на eBay, според което влизайки в социална мрежа, потребителите са по-малко склонни да пазаруват, отколкото ако влязат в друг сайт или портал. Естествено, най-склонни за покупки са влезлите в сайтовете за онлайн търговия.

"Изследването показва, че в социалните мрежи хората са най-малко склонни да купуват оферти за развлечение, повече са склонни да купуват дрехи. Ами това е напълно разбираемо - като влязат в социална мрежа, хората търсят забавление - разговор с приятели или нещо подобно, а компаниите им предлагат подобни оферти, за които трябва да платят", допълни Ротариус.

Няколко от основните правила на представянето в социалните мрежи издаде председателят на e-Academy Пламен Русев. На първо място той препоръча на компаниите да слушат преди да започнат да говорят. Социалните мрежи означават разговор, комуникация, а не просто предаване на едно послание, обясни Русев. Компаниите, желаещи да бъдат активни в социалните мрежи, трябва да насърчават комуникацията - със своите клиенти, с инвеститорите си и със своите служители.

Не трябва да се забравя, че е важна е целта, а не инструментите, които могат да бъдат използвани. Например колкото и да е модерно, компанията не трябва да създава профил в социална мрежа, ако няма какво да каже в него. Така че, за различните цели се използват и различните инструменти - създаване на блогове, профил в социална мрежа, видео и т.н., допълва Русев.

И нещо, което не трябва да се забравя от рекламните специалисти - рекламата в социалните мрежи отнема време. Комуникацията, създаването на приятелство отнема време, така че старите правила за времетраенето на рекламните послания трябва да бъдат забравени.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 17.05   1395 г. – Обединени унгаро-влашки войски нанасят поражение на османската армия при Ровине, Влашко. 1498 г. – Корабите на Васко да Гама достигат до Индия. 1555...